گروه توانبخشی گفتار توان گستر 09121623463

ثبت نام

آخرین نوشته - 4 تیر 1400

کرونا و خطر افسردگی


بیماریCOVID-۱۹  اکنون در همه دنیا  به عنوان یک بیماری همه گیر  شناخته شده است. اگرچه از مطالعات اپیدمیولوژیک و آزمایشات بالینی برای یافتن اقدامات استاندارد و داروهایی برای پیشگیری و کنترل COVID-۱۹ استفاده می شود، اما پرداختن به بهداشت روانی و روانشناسی افرادی که ممکن است در معرض خطر بیماری باشند نیز می تواند برای یافتن روش های جامع برای بهتر موثر باشد.

  مطالعه ای در دانشگاه بقیه اله ایران با هدف بررسی وضعیت روانی مردم و پرسنل مراقبت های بهداشتی در طی این بیماری همه گیر در ایران انجام شده است. این مطالعه شامل ۲۹۶ نفر از پرسنل پزشکی و ۵۳۲ نفر که در شهر تهران زندگی می کنند، بود و ارزیابی با استفاده از فرم کوتاه مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس (DASS-۲۱) انجام شد. نتایج نشان داد که هر دو جمعیت  افراد عمومی و کارکنان پزشکی دارای استرس، اضطراب و افسردگی بالایی بودند.  با این حال میانگین نمره اضطراب و افسردگی در بین کارکنان پزشکی بیشتر از جمعیت عمومی بود.

به نظر می رسد هم جمعیت عمومی ایران و هم پرسنل مراقبت های بهداشتی تحت فشار روانی ناشی از COVID-۱۹ هستند، این موضوع نشان دهنده نیاز فوری به مداخله و استفاده از اقدامات پیشگیرانه برای کنترل تأثیرات منفی بیماری ها بر بهزیستی روانشناختی این افراد است.


 


 

بیماری COVID-۱۹ تأثیر عمده ای در زندگی ما داشته است. بسیاری از ما با چالش هایی روبرو هستیم که می تواند استرس زا، طاقت فرسا باشد و باعث ایجاد احساسات شدید در بزرگسالان و کودکان شود. اقدامات بهداشت عمومی ، مانند فاصله اجتماعی ، برای کاهش شیوع COVID-۱۹ ضروری است، اما می تواند احساس انزوا و تنهایی در ما ایجاد کند و باعث افزایش استرس و اضطراب شود. یادگیری کنار آمدن با استرس به روشی سالم، مقاومت شما، افرادی که به آنها اهمیت می دهید و اطرافیان شما را بیشتر می کند.

 


 
راه های سالم برای مقابله با استرس:




  1. از دیدن، خواندن یا گوش دادن به اخبار، از جمله اخبار در شبکه های اجتماعی، خودداری کنید. اطلاع رسانی خوب است، اما شنیدن مدام در مورد همه گیری می تواند ناراحت کننده باشد. در نظر داشته باشید که اخبار را فقط به چند بار در روز محدود کنید و برای مدتی از صفحه تلفن، تلویزیون و رایانه جدا شوید.




  2. مراقب سلامتی خود باشید. نفس عمیق بکشید، حرکات کششی یا مدیتیشن انجام دهید. سعی کنید وعده های غذایی سالم و متعادل بخورید. به طور منظم ورزش کنید. به اندازه کافی بخوابید. از مصرف زیاد الکل، تنباکو و مواد خودداری کنید. در صورت وجود واکسن COVID-۱۹، واکسینه شوید.




  3. فعالیتهای دیگری  که از آنها لذت می برید انجام دهید.




  4. با دیگران ارتباط برقرار کنید. با افرادی که به آنها اعتماد دارید درباره نگرانی ها و احساس خود صحبت کنید.

مراقبت از خود می تواند شما را برای مراقبت از دیگران بهتر تجهیز کند. در زمانهای فاصله اجتماعی، مهم است که با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید. کمک به دیگران برای کنار آمدن با استرس از طریق تماس تلفنی یا گفتگوی ویدیویی می تواند به شما و عزیزانتان احساس تنهایی یا انزوای کمتری کند.


 


تهیه و تدوین:

دکتر مریم عظیمی

دکترای تخصصی ایمنولوژی پزشکی

منبع:



Source link

دسته‌ها

اطلاعات

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

وبلاگ گروه - 9 مرداد 1400

آخرین فهرست آزمایشگاه های تشخیصی کووید 19…

آدرس: شیراز، خیابان زند، روبروی خیابان فلسطین، ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کد پستی: 14336 – 71348 تلفن: 19-987132305410+…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

وبلاگ گروه - 9 مرداد 1400

29 استان کشور درگیر کرونای دلتا – 1400/05/09

آدرس: شیراز، خیابان زند، روبروی خیابان فلسطین، ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کد پستی: 14336 – 71348 تلفن: 19-987132305410+…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

Call Now Buttonتماس با کلینیک توانبخشی کرج